Alles is klaar voor de reis - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van David Fischer - WaarBenJij.nu Alles is klaar voor de reis - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van David Fischer - WaarBenJij.nu

Alles is klaar voor de reis

Door: David Fischer

Blijf op de hoogte en volg David

19 Juni 2011 | Nederland, Almere-Buiten

Dit is mijn eerste reisverslag!
Op het moment van schrijven zit ik lekker op mijn eigen kamer met mijn eigen spullen, een gevulde koelkast en een warme douche binnen handbereik. Luxe die ik even zou missen maar snel hoop te vergeten als ik de komende twee maanden in Mozambique doorbreng.

Vandaag (zondag 19-06-11) kon ik eindelijk mijn visum ophalen in Amsterdam! Wel zo praktisch om te hebben maar nog erger was dat mijn paspoort ook meegestuurd was i.v.m. de stempels die er in moesten! Sinds vanmiddag heb ik mijn paspoort gelukkig weer in eigen handen! De man van het Visumburo (de instantie die voor mij alles regelde m.b.t. het visum) was erg vriendelijk hij moest overwerken door de vele vakantie visums, maar ik mocht zondags komen om mijn pas af te halen. Normaal doen ze dat niet! Tevens kreeg mijn vader geld voor de benzine van hem! Super service! :)

Sander en Gwen van de Rafael gemeente brachten vandaag de koffer voor Frank en Sandra (Het echtpaar waar ik de eerste twee weken ga verblijven om de "do's and dont's" te leren). De thuisfront commissie van Frank en Sandra hadden een koffer vol met spullen gepakt, van computer onderdelen tot en met kaas, prop vol was de koffer!
En ZWAAAR! hij was bijna 32 kilo, dat zou betekenen dat de koffer dan met een vrachtvliegtuig vervoerd zou moeten worden! Gelukkig had ik nog wat ruimte in mijn koffer en heb het e.e.a. omgepakt zodat de kilo's wat beter verdeeld zijn.

Feit: mijn bagage weegt (alles bij elkaar) 83 kilogram!

Voor Pedro (Pedro en Aldenice: het echtpaar waar ik na mijn verblijf bij Frank en Sandra zes weken zal verblijven) heb ik diverse schaven, beitels, lijmtangen en overig gereedschap meegenomen voor zijn meubelmakersschool.
Hij heeft mij een paar jaar geleden uitgenodigd om te komen en hem daarbij te helpen. Pedro heeft een paar jaar gebeden dat ik zal komen! Stukje bij beetje zijn bij mij de financiën binnen gekomen en kan ik dan eindelijk naar Mozambique!

Morgen (maandag 20-06-11) zal mijn vliegtuig om 21:00 verteken. Voor mij is het hele gebeuren rond een vliegveld nog een grote verrassing want ik heb nog niet eerder gevlogen.
Ben al benieuwd hoe de overstap op Nairobi gaat!
Dan door naar Lilongwe (Malawi)en dan wordt ik daar opgepikt door Frank. Althans, dat hoop ik! Frank had wat problemen met de olie van de auto.. bidden dat de auto blijft doen wat hij moet doen!
Dan gezellig met Frank 7 uur in de auto reizen naar Lichinga (Mozambique). :D

Tot zover mijn eerste verhaal!
Ik hoop dat ik, mits er internet is uiteraard, deze blog elke week zal updaten.

Gods zegen!

  • 19 Juni 2011 - 22:28

    Eran:

    Good luck my young padawan!

  • 20 Juni 2011 - 05:03

    Sigrid:

    Vandaag begin je te vliegen op Zijn wind.. Sla je vleugels maar uit arend en beweeg mee! Ik kijk verwachtingsvol uit naar alles wat onze Abba gaat doen met en voor jou !

  • 20 Juni 2011 - 05:50

    Monique:

    He David,

    Heel veel zegen met alles wat je gaat doen, ontdekken, leren, uitdelen, en met je zijn daar!
    Dat je een geweldige tijd mag beleven!

  • 20 Juni 2011 - 06:07

    Ronald:

    Hoi David, succes ! allereerst met de reis (altijd spannend....), maar natuurlijk ook met alles wat je daar wilt gaan doen. Zegen :-)

  • 20 Juni 2011 - 07:11

    Sylvia:

    David...ik vind het heel bijzonder wat je doet.....geef de mensen daar een beetje gamma mee....en je kan het .....

    groetjes syl

  • 20 Juni 2011 - 07:51

    Suzanne:

    Hey!!

    Mooi! Dat visum is binnen.. Nu kan het beginnen!! Mennn , ik leef helemaal met je mee!! Spannend!!

    Ik zie enorm uit naar je volgende bloggies. Hopelijk is er internet... Of in ieder geval; af en toe..

    Een HELE goede reis!!!!!!!!!

  • 20 Juni 2011 - 12:43

    Alicia:

    He he het is dan eindelijk zo ver :)

    Nu kan ik trouw jouw verhalen volgen op deze site. Ben heel benieuwd hoe je het zal vinden. En elke week bloggen.. Dat is VEEL meer dan dat ik deed hahaha

    Een goede reis en veel plezier daar!!!

  • 20 Juni 2011 - 14:28

    Leo En Monika:

    We kijken nu al uit naar de rest van je verslag.
    En... visum binnen met dank aan de Heer want dat was woensdag nog spannend vertelde je.
    Blessings David en kijk uit voor de krokedillen! Mocht de auto het niet doen lekker lopen en indrukken opdoen(:


  • 21 Juni 2011 - 15:42

    Mark Roth:

    Hoi David,

    ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt in Mozambique, geniet er maar lekker van.

    Groet,

    Mark Roth

  • 21 Juni 2011 - 18:31

    Paul Laman:

    Hoi David,
    Ik zie net op FB dat je goed bent aangekomen. Met alle spullen hoop ik, want die zijn inmiddels met goud behangen! Jammer dat ik je niet kon uitzwaaien, maar een rit van Duiven via Almere naar Schiphol en dan naar Zevenhuizen (most ik om ca. 20:30 zijn) bleek toch iets te ambitieus als je niet eerder dan half zes kunt vertrekken. Maar ik volg je belevenissen met belangstelling.
    Groetjes,
    Paul en Els

  • 21 Juni 2011 - 21:55

    Sander En Cisca:

    Hey kanjer, leuk om te lezen dat dit je eerste vliegreis is. We noemen dit een luchtdoop! Cis en ik vonden het een eer om deelgenoot te zyn van je afscheidscommissie op Schiphol. Het vliegtuig en dat je airborned heb ik op de iPhone vastgelegd. Goede tijd daar en we zullen je updates volgen!

    Groetjes & veel zegen,

    Cisca & sander

  • 22 Juni 2011 - 08:08

    Mark En Mira:

    Hey David, veel zegen op je reis! Leuk om het hier te volgen.

  • 22 Juni 2011 - 16:21

    Ursula:

    Hoi David,
    het grote avontuur is begonnen en ik leef met je mee.Heb gelezen dat Frank goed in Lilongwe aangekomen is en dat het auto het nog doet :) Een goede en veilige reis naar Lichinga gewenst voor jullie tween.God is met jullie :)

  • 23 Juni 2011 - 12:07

    Jurgen Boontje:

    reizen is zo verrassend. Wat doet de locatie met je en hoe reageren de mensen op jou. David na deze reis ben je niet meer dezelfde. Be bold , moedig dus.

  • 27 Juni 2011 - 20:57

    Rainer:

    David wil jullie graag laten delen over zijn ervaringen in Mozambique, maar de generator bij Frank en Sandra is nog stuk en dus geen internet. Bij Pedro zijn tweede reisdoel is wel stroom maar geen internet, dus hier enkele updates.

    David is de 20e exact om 21.00 uur vertrokken en de 21e s'morgens in Nairobi geland. Van hieruit is hij via Lusaka (Zambia) naar Lilongwe (Malawi) gevlogen, heeft hier samen met Frank bij vrienden overnacht, om de volgende dag naar Lichinga (Mozambique) te rijden (aankomst 17.00 uur). Onderweg heeft hij al kennis met Pedro gemaakt, waar hij de laatste 6 weken verblijft om bij de opbouw van de school voor houtbewerking te helpen. Ondertussen leert David maispap eten met vis of kip of garnalen etc. Hij is hier niet direct een fan van, maar volgens hem geeft het energie. Hij wisselt met Frank tips uit om deuren te bouwen, repareert meubelen bij de DTS en helpt mee op het land. Bosjes kappen (met machete) etc. om landbouwgrond te winnen. Gezien de generator stuk is en het in Mozambique winter is, is het s ávonds om 18.00 donker, dus met de kippen op stok en vroeg op.
    Hij geniet van alles en zijn vraag is wanneer wij komen.

    David laat GOD je wegen leiden en vertrouw met alles op hem. Wees een spiegel van GOD voor de mensen in Mozambique.

  • 02 Juli 2011 - 08:50

    Rainer:

    Laatste update David, nog geen stroom. Zijn bezig voor inet op ipad. Was woensdag super ziek, hele dag geslapen en rennen naar de WC. Nu weer beter. Naar de markt geweest vandaag. Geholpen met indisch koken voor DTS. Frank is nu ziek, hoop dat hij morgen beter is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

Meubels in Mozambique

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2012

Het staartje van de reis.

22 Augustus 2011

Het laatste stukje!

20 Augustus 2011

Week negen!

14 Augustus 2011

Week acht!

09 Augustus 2011

Week zeven
David

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 38192

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 November 2013

David is weer in Mozambique

20 Juni 2011 - 21 Augustus 2011

Meubels in Mozambique

18 Juli 2012 - 30 November -0001

De houtbewerker in Mozambique

Landen bezocht: